fredag 25. juni 2010

frukost lag på lag

Liker du tanken på å lage ein sunn frukost, men er ikkje alltid så begeistra for dei sunne alternativa? Det gjeld i hvert fall for meg. Eg vil veldig gjerne ete havregrøt til frukost om dagene, men syns det egentlig ikkje smakar så godt utan mykje sukker og smør. Havregrøt er ein veldig bra start på dagen for magen og er rik på vitaminer og riktige mengder fett, protein, karbohydrat og lignende. Det er og mat som er veldig bra å spise på ein treningsdag. Eg trener mange dager i uka og vil prøve å starte dagen med havregrøt. For å gjera havregrøten betre kjeøpte eg inn litt frukt og valnøttkjerner og lager meg havregrøt med lag på lag:

1. Lag først havregrøt i mikroen, havregryn i ei skål, vann rett over all grynene og ca 2 min i mikro på høgest varme.

2. Ta ei skjei syltetøy, eg har blåbær, og legg midt på grøten. Knus opp litt valnøttkjerner og strø over.
3. Skjær litt melon i terninger og legg eit lag med det over.
4. Skjær litt eple opp i terninger og legg det i eit lag over melonen.

5. Del druer i to og legg eit lag over eplene.

Håper det smaker! Eg ble i hvert fall veldig fornøyd!

3 kommentarer:

  1. NAM NAM :) dette vil jeg prøve :):) alltid kjekt med litt frokost-tips! Men husk vann... før du tar grøten i mikroen ;);)

    SvarSlett
  2. Det er viktig ja.. ellers ødelegger man mikroen, slik som i på kantina på Høgskulen i Bergen... :P

    SvarSlett
  3. Hei du. Kjekt snakke med deg i køen i dag ;) Så ikke hvor du ble av etter at du hadde betalt, så derfor fikk jeg ikke sagt hadet. Dette så virkelig ut som en god frokost. Den adr jeg snakket om du måtte besøke er banglamarie.blogspot.com Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord =) Takk.